tirsdag den 9. april 2013

4 x Forglemmigej - plus det løse.


Hvor må der være produceret umanerligt mange meter af Sødahls Forglemmigej.
Jeg har haft fingre i mange, mange duge, gardiner, dækkeservietter og forklæder, men ikke i jomfrueligt ubrugte stykker metervarer, før nu. Det samme gælder det øverste stykke, som er med mere spredte blomster.

Den blå og den pink er der pænt store stykker af og den grønne ses relativt sjældent - så det var en ganske god høst.
Måske kommer noget af det til salg senere her på kanalen, så hold øje, hvis du er til Sødahls Forglemmigej!

7 kommentarer:

Hanne Rimmen sagde ...

Åhhh jo, den har jeg vist haft i rå mængder engang, den blomst. Selv på porcelæn ;o)
-helt sjovt at se den igen.

by frökenen sagde ...

Synes godt om :-) har linket til dig fra min blog, fordi jeg har brugt en af dine fine knapper på en pigevest. Håber det er okay! MH Birthe

bikra sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
bikra sagde ...

Jeg er født og opvokset i Brande. Startede på arbejdsmarkedet hos Södahl Design. Har "lagt op" mange meter af Forglemmigej, som mønsteret hedder. Lagt mange duge sammen,så mange, at jeg ikke selv har noget i det mønster, men min gudsøn samler på stellet idag.

Birthe

Hanne ... sagde ...

Stellet med Forglemmigej ser jeg af og til i genbrugserne, Hanne.

Det er helt, helt okay Birthe - og dejligt at høre at kanpperne bliver brugt :-)

Tak for oplysningen om navnet, bikra - jeg har rettet det med det samme.Jeg havde på fornemmelsen at det mønster virkelig var et hit, dengang og det med at lægge op, det kender jeg også til !

Fototosse sagde ...

Sikke en smuk stol! LÆKKER farve.

Anonym sagde ...

Har du mon solgt det blå Södahl forglemmigej stof? :-D
Hilsner fra Dorte