tirsdag den 20. marts 2012

Jeg en by mig bygge vil


Jeg køber af og til ting og sager hos et beskyttet værksted, som har et rigtig godt træværksted.
Vi har både pindsvinehus, skærebrædt og adskillige, fine smørknive, som er købt hos dem og tingene er alle smukt forarbejdede.
Her er hverken rå kanter eller grove savspor, for der er brugt tid på at pudse og pudse, så alt til sidst er så blødt som smør.

Sidst jeg var forbi, havde de lavet de fineste, små, skæve huse af resterne fra deres øvrige produktion - og resteprojekter holder jeg jo umådelig meget af.
Jeg havde fingre i hvert eneste hus og havde stort set lige så svært ved at vælge, som hvis jeg havde stået i Liberty-butikken i London.
Posen blev omsider fyldt og nu har jeg den smukkeste, lille træby stående i vindueskarmen.

Der er gang i nybyggeriet både hist og her, og det er tydeligt, at der er flere forskellige typehus-firmaer på spil, men jeg synes, det begynder at ligne en trend :-)

6 kommentarer:

lis sagde ...

De er da så fine, - der er lidt triple-chokolade-kage over nogle af dem, men det gør dem bestemt ikke ringere

mette sagde ...

uha hvor er de bare fine - må også snart eje en by kan jeg mærke :)

Hanne sagde ...

Wow de er fine:)))

Hanne ... sagde ...

Nu er jeg meget lækkersulten Lis for den kage er da noget af det bedste :-)

Ja, at være by-ejer er ikke det værste, Mette.

Ja, ikk´, Hanne

Helle D sagde ...

Dette er BESTEMT arkitektoniske perler og ikke typehuse! - ikke at der er noget galt med typehuse - de kræver bare ligesom lidt mere kærlighed ik'...?!

Hanne ... sagde ...

Jeg tror da, du har ret Helle, vi er ude i noget arkitektur :-)