mandag den 27. december 2010

Jeg jamrer videre...

... for det ser skidt ud for min pc - og gæt lige, hvem der ikke har taget en sikkerhedskopi i kvindes minde???

Min kære husbond forærede mig en ekstern harddisk med 2 terrabite i julegave, så når jeg igen er iført en eller anden form for egen-pc, skal der laves rutine for sikkerhedskopi-tagning !

Ellers fordøjer vi både det ene og det andet, mens sneen daler ned. I går gik Hera og jeg morgentur ved Årslev Engsø og da vi igen sad i bilen viste termometeret minus 14 grader. Så tror da pokker, at Hera havde rim i pelsen !

Der er ryddet rimeligt op på værkstedet og produktionen er genoptaget til ledsagelse af Michael Jackson/Thriller. Normalt er det ikke lige min kop te, men når nu Anton hjælpedreng har givet mig den i julegave, til en hvis grad fordi han selv eeelsker Michael Jackson, ja så smider mosteren den da i afspilleren med stor glæde :-)

5 kommentarer:

Margith sagde ...

Ja det lyder jo ikke for godt, jeg har kun sikret mine fotos de ligger på en ekstern harddisk eller rettere til og med 2009.
Jeg synes nu din hjælpedreng har en ok musiksmag, jeg fik Take That og gav Jens, Clapton.
Fortsat god jul :-)

Eva sagde ...

Uha, af skade bliver man klog. Jeg håber, du finder ud af noget, så du ikke mister det hele.

Jep, det har været koldt her i Århus. Og det har det vist også andre steder i landet.

et cetera sagde ...

Æv, Hanne - jeg tænker så lige, at ligefrem dovenskab ligger der jo ikke bag de manglende back-ups (jeg får det heller aldrig gjort) - det er jo nok snarere noget med tidsnød. Måske en dag når processen er mindre tidskrævende - ihvertfald for mit vedkommende ...

Anne sagde ...

Man må meget gerne jamre, når ens computer er syg.
Det ville jeg også gør - meget højt endda.

Pga husbondes arbejde kører vi heldigvis med fuldstændig hysterisk backup, der ligger flere steder, så vi skulle være ret sikrede.

Håber vi!

Pøj pøj med jammer og forhåbentlig redning...

Hanne ... sagde ...

Fremover sikrer jeg i hoved og ..., Margith.

... men sjældent rig, Eva :-)

Tidsnød, så absolut, for vi ved det jo godt, etcetera.

Tak Anne - heldigvis er jeg i familie med en meget IT-kyndig herre og det ser ud til at alt flasker sig.