onsdag den 15. september 2010

Waste not, want not...

... er et citat, jeg er stødt på i amerikansk sammenhæng, og det er vist nok af nybyggeroprindelse.
Jeg har taget det til mig, for det er jo lige det, jeg gør, altså bruger det hele og  prøver på ikke at "trænge" alt for meget.


Pap-bagsiderne fra de indrammede broderier bruger jeg at lave til skabeloner til mine modeller af. Skabelonerne får en holdbarhed der er svær at hamle op med, og jeg er fri for at fedte rundt med knappenåle og tynde papir-modeller.

Delene til hver enkelt model samler jeg med en snor, og så op på knagerækken med dem.
Nøjagtig samme princip, brugte vi på Toubro, da jeg arbejdede der. Vi havde så godt nok også en ordentlig svend af en oplæggermaskine, som kørte på et klippebord på 3x12 m og en skæremaskine af den slags man kun brugte med venstre hånd forsvarligt pakket ind i en slagterhandske.

Jeg må nøjes med mit gamle spisebord sat op på stiletter og en skarp saks, men det passer mig egentlig ganske fint :-)

4 kommentarer:

Margith sagde ...

Genbrug er godt i næsten alle dens afskygninger ._9

Hanne ... sagde ...

Helt og aldeles, Margith :-)

Hanne sagde ...

Jeg har mønstre klippet i SilkeborgAvis fra sluthalvfjerdserne:)

Hanne ... sagde ...

Jeg ser det for mig, Hanne :-)