søndag den 30. maj 2010

Opstilling a la Jenie


Jenie har Ebetoft Antik , og hvis du ikke allerede har besøgt hendes lille Alladins hule, så synes jeg, du skal lægge vejen forbi, næste gang du er i Ebeltoft.

Vi tager rigtig mange billeder til hjemmesiden  i løbet af et år og det kræver en del kopper, kander, duge og så videre at få billederne til at leve og signalere det, vi gerne vil have. Det var faktisk på jagt efter den perfekte kande, vi først besøgte Jenie. Vi fandt kanden og siden har vi været der utallige gange for at fylde lagrene op. Faktisk stammer alle effekterne på billedet fra Jenies butik.

Broderiet i baggrunden er en del af den store stak broderier, jeg hentede hos hende i fredags. Jenie køber nemlig broderier til mig, når hun er på indkøbstogt og hun spotter de helt rigtige gang på gang. I fredags talte bunken ud over fugletræet her blandt andet også "Dilligence kører forbi et engelsk herresæde", Flugten til Amerika - i 2 udgaver, et Bjørn Wiinblad-inspireret ophæng i retro-farver så det synger og adskillige klokkestrenge.

Jenies lille gule hus er en skat-kiste fyldt med porcelæn, glas og andre uundværlige ting og sager, og hvis du er vant til københavner-priser, bliver du glædeligt overrasket, når du aflægger hende et besøg.

4 kommentarer:

Irene sagde ...

Tak for tippet! Både kanden og dåsen kunne passe fint hjemme hos mig:-)

Hanne ... sagde ...

Selvfølgelig Irene, det jo lige din farve :-)

Rikke R sagde ...

Ej hvor skønt at have en der samler ind til en, var også på loppemarked i dag og fandt et broderi, jeg tror ville være lige noget for dig:-)

Hanne ... sagde ...

Det er så dejligt at Jenie køber ind for mig, Rikke. Jeg var også på loppemarked i går, men det druknede nærmest i regn :-(