mandag den 29. marts 2010

Et broderi - to poser

Tulipaner og tomater har været på banen i 6 år, og lige fra starten har min søster været hof-fotograf.
Vi har gemt stort set alle billeder, så udviklingen i pudesnit, stofsammensætning mm er heftigt dokumenteret og det er rigtig sundt for syersken en gang i mellem at blive konfronteret med fortiden !


Som fx her, hvor jeg har syet to poser, med hver sin udgave af den samme, søde, lille klokkestreng fra Haandarbejdets Fremme, men med 4 års mellemrum.


Nu sidder jeg og tænker på, at jeg godt nok syr de samme ting, men at de alligevel ikke er ens - og det er dejligt, for det er sådan jeg gerne vil have, det skal være... og så tror jeg nok, der ligger en tredje fugleklokkestreng  klar i bunken :-)

3 kommentarer:

Irene sagde ...

De er så fine begge to:-)

Margith sagde ...

Godt med billeddokumentation. Jeg har lige set fotos af mine puder syet for 11 år siden, da jeg åbnede Emilies Hjørne i Ry.
God påske.

Hanne ... sagde ...

Tak Irene :-)

I lige måde, Margith og hvad gjorde vi før digital-fotograferingens tid ?