torsdag den 10. december 2009

En rose så jeg...



... nå ja, så da en flok hyacinter, for pokker.

Når hyacinter og andre løgplanter har udlevet deres dage som vindueskarmsfyld, så sætter jeg dem et sted i haven, så de senere kan komme i jorden- altså som udgangspunkt.

For denne kassefuld, kom IKKE i jorden, så min forbavselse og glæde var stor, da jeg så, de alligevel havde besluttet sig for at spire. Utroligt så megen kraft der kan være i et blomsterløg, som man ovenikøbet negligerer på det groveste.

Nu er de på tilvænning i kælderen, og i løbet af et par dage kommer de op i stuen, så må vi se om der også kommer blomster og duft eller jeg må nøjes med de grønne spirer.

4 kommentarer:

Lavendel sagde ...

De er nu seje, sådanne vækster :-)

Hanne ... sagde ...

Jeg forbavses gang på gnag over, at de bare kommer op af den jord man kaster dem ned i, Lavendel :-)

et cetera sagde ...

Arj, din heldige kanalje .-)

Hanne ... sagde ...

Jep, etcetera:-)