mandag den 9. november 2009

Paddehatte-skoven



Så har han gjort det igen, min kære far. Fremstillet en lille skov af de fineste paddehatte i alle tænkelige størrelser og former.

Han vil ikke kede sig, så man kan være sikker på, at der altid er lidt eksperimenter med i posen, når bestillingerne leveres. Denne gang er det de store champignon-lignende paddehatte, som er det nye islæt, og der kan jo sagtens stå en nissefamilie i ly under sådan en svend.

Da han tog hjem, var bilen blandt andet lastet med en kasse tørrede kirsebær-grene. Jeg vil vædde på, han allerede har haft spændt en kirsebærgren fast i drejebænken for at se, hvordan det træ nu ter sig. Med lidt held kommer der også paddehatte ud af de grene, og så har vi faktisk nok til, at der kan komme en portion med på alle vores julemarkeder. Dejligt :-)

9 kommentarer:

mette b sagde ...

Hvor er de smukke og hvor er han dygtig!

DiSign-Keramik sagde ...

Ja hvor er de smukke. Kan lige se dem med nisser nedenunder og imellem.
Dygtig far du har.

Hanne sagde ...

For syv sure havenisser hvor er det skørt og lidt underligt. Når min far ikke lige har travlt med det nært forestående guldbryllup, så står han og pusler med paddehatte i værkstedet, udfra en prototype jeg har stukket ham i hånden.

Unknown sagde ...

Hvilken glæder at kunne dele sine kreative ideer med sin far !
Meget smukke svampe.

Lene sagde ...

De vil klæde enhver nissefamilie :-) Mon du holder julemarked i Nordjylland? :-)

Margith sagde ...

De vil vidst pynte de fleste steder. Smukt.

KirstenK sagde ...

Hvor er de fine de paddehatte...jeg savner i den grad min svigerfar der også drejede de sjoveste ting på sin drejebænk...

Hanne ... sagde ...

Det er de, mette b og det er han :-)

De er perfekte med nisser under DiSign-Keramik -og helt enig.

Jamen altså, Hanne. Far lavede de første svampe til min mors jule-vindues-karm for 6-7 år siden. Han eksperimenterer stadig med både form og træsorter.

Det er så dejligt, Losarinas mor, især fordi han gerne vil og klør på.

Tjah, Len, hvis Randers kan klemmes ind i Nordjylland, så ja, for det er det nordligaste vi kommer op til denne jul :-)

Det tror jeg også, Margith.

Det er de utroligste ting, som kan komme ud af mødet mellem et stykke træ, en drejebænk, nogle hvinende skarpe jern og en dygtig drejer, KirstenK.

Hanne ... sagde ...

- undskyld LENE, nissen tog et -e ;-)