torsdag den 20. august 2009

Nye forsyninger



Skoleåret blev skudt i gang i mandags og det med bravour. Fruen her skal nemlig undervise hveranden mandag fra 8-10 og hun mødte glad og fro op - blot for at konstatere, at det var NÆSTE mandag hun skulle stå bag katederet!

På vejen hjem strøg jeg inden for Kvickly i Åbyhøj og - oh lykke - der var Barista-mælk på tilbud. 4 liter i kurven, hjem med varerne og i køleskabet med dem.

Den uventede undervisningsfrihed gav mig mulighed for at køre til Ry for at frekventere Garngalleriets store udvalg af Super Soft. Farverne er så smukke og jeg elsker tweed-garner for deres farvespil. Sørme om der ikke også var tilbud på Karen Noes lidt skarpere 2 -trådede uld, så der røg lidt mere i posen end beregnet.

Vel hjemme igen, lavede jeg Iskaffe a la Anne, smed Middlemarch i dvd-afspilleren og satte mig til at vinde garn og sørme om jeg ikke også nåede at få strikket nogle runder på Kopi Cardi.

Ganske god mandag, skulle jeg mene :-)

12 kommentarer:

Jeannette Mariae sagde ...

Åh, hvilken dag... Herligt!
Og skønt garn ;-)

Liselotte sagde ...

Sådan en dag er en gave - det lyder altså skønt, Hanne :-)

Hanne ... sagde ...

Den dag VAR en gave, Jeannette Mariae og Liselotte og jeg nød den i fulde drag :-)

Unknown sagde ...

Sikke en Mandag- herligt du fik brugt den uventede tid til bare dejligheder og ikke gik hjem og pudsede vinduer :-)

Hanne ... sagde ...

Vinduer si´r du, ja de trænger voldsomt, men det bli´r en anden gang, Losarinas Mor :-)

Sifka sagde ...

Jeg sidder her og for længesel. Jeg handler jo tit i Garngalleriet, når jeg ferierer i Ry:)

Flotte farver.

Lavendel sagde ...

Held og lykke bag katederet næste mandag...fra en garvet i faget - næsten 30 år blev det til - barselsorlov fraregnet - jeg troede, du boede i København, hvor kan jeg dow få den tanke? mange hilsner Lavendel , der nu inspireret af dig oparbejder en Pala-samling-kh

Margith sagde ...

Vi kunne være løbet ind i hinanden, jeg var til frisør i Ry kl. 10 og rundede bla. Kvickly ikke langt fra garnbutikken.
Lyder som en dejlig mandag, jeg har været på Mols og bade, det var også dejligt.

Anonym sagde ...

jeg tror da, at jeg skal med til Ry, næste gang Eddie skal på pileflettehøjskoleophold (?)

Anonym sagde ...

nb...stødte i øvrigt ind i een af dine tasker på Moesgaard her i weekenden...hyggeligt

et cetera sagde ...

Arj, hvor lækkert, Hanne. Var det Middlemarch fra 1994, med Patrick Malahide som Rev. Casaubon - dén elsker jeg simpelthen!

Hanne ... sagde ...

Garngalleriet er så afgjort et besøg værd, når man er på de kanter, Sifka.

jeg har se dine Palaer og du er da kommet godt fra start, Lavendel - og tak. Det ser ud til at være et ok hold i år, men det er det jo heldigvis som regel.

Det var dog utroligt Margith. Næste gange timer vi det lige, ikk ´?

Det skulle gøre Anne, ford en butik er dejlig og har en supervidende og servicminded ejerinde
Hvor sjovt med tasken på Moesgård...

Det var lige det, det var, etcetera, og jeg nød den i så fulde drag at aftensmaden blev voldsomt udsat .-)