lørdag den 2. maj 2009

Hera og hvad deraf fulgte



For 6 år siden flyttede denne lille dame ind hos os. Hun er en ægte hul-i-hæk-hund, thi moderen er en Kelpie, mens faderen er ukendt.

Hun var, som hvalpe er nemlig energiske, nysgerrige og udstyret med de skarpeste små hvalpe-tænder, som kan rive hvad som helst i stumper og stykker.

Hera, som hun hedder, fandt lynhurtigt mine lagre af garn....... og i løbet af ganske kort tid havde jeg sat min far på en opgave:

Lav en beholder til mit strikketøj, som er Hera-sikker.



Resultatet ses her og har fulgt mig rundt omkring i hus og ikke mindst have lige siden.

Det er i al sin enkelhed et gammel henkogningsglas, 3 liters så vidt jeg husker, som far har drejet et låg til. I låget er der et lille hak- nærmest - som tråden løber ud af, mens jeg strikker/hækler løs. Garnet er i sikkerhed for legesyge hvalpe samtidig med, at jeg har fuldt udsyn til det.

Når jeg holder pause, så ryger låget af glasset, strikketøjet ned i glasset og låget på igen. Så står det der og er dekorativt til jeg skal bruge det igen. Smart ikk´?

- og så egner det sig fortræffeligt til udendørsstrik, for garnet ryger ingen steder og bliver ikke nusset efter en tur på fliserne!

For et par år siden købte jeg en kæmpe kasse henkogningsglas på et loppemarked, og far har drejet låg en masse, så der kommer Strikkeglas med på både Sommersalg, hos Emilies Hjørne og til Odense.

7 kommentarer:

KirstenK sagde ...

For dælen da, en god ide, jeg bruger en omvendt urtepotte på terrassen, men den kan man jo ikke se igennem...

Merete sagde ...

Det var da en kanon ide. Gid man kunne købe lågene hos dig via din netbuktik?
Merete

Hanne ... sagde ...

Det er nemlig smart at man kan holde øje med garnet mens man strikker, Kirsten.

Du har da fuldstændig ret, Merete, lågene skal da i netbutikken. Tak for ideen :-)

Anonym sagde ...

Og så siger du til, når de er på netbutikken ...ikke :-)
De glas vil da være en super-gave-ide :-)

Hanne ... sagde ...

Det kan du tro, Anne, jeg råber det ud via bloggen her :-)

Kirsten sagde ...

Total genialt ;-))

Hanne ... sagde ...

- og det er jo egentlig så enkelt, Kirsten, man skal bare lige få ideen....