tirsdag den 10. februar 2009

Trækfugl


Det varer ikke længe, inden trækfuglene vender tilbage sammen med foråret og hvad er så mere nærliggende end at lave en pude med en trækfugl på.

Som tænkt, så gjort, så her er Klyden i de smukkeste gråblå farver, sat sammen med lidt tern, lidt terapidug og lidt super-retro stoftryk.

Den stammer fra Haandarbejdets Fremmes kalender 1976, som bragte danske fugle holdt i grå-blå farver, tegnet af en af min barndoms tv-helte Claus Bering. Han var tegner på de naturprogrammer, jeg tror de hed Ud i naturen, hvor Jan Arentzen var fortæller og jeg var bjergtaget af, hvor let han fik nogle streger til at ikke blot at ligne, men være, den fugl, det dyr aller den plante, han sad og fortalte om.

Kalenderen har jeg - heldigvis - og klyden her lå alene og forladt i en genbrugsbutik.... og den slags går jo virkelig ikke. Nu får den forhåbentlig et godt hjem, hvor den kan puste til både forårsfornemmelserne og længslen efter lunere dage.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvor er det fedt at kunne sætte en pude i sofaen, der har en historie! Og en god en. Hav en god dag.

Hanne ... sagde ...

Jamen de gode historier er nødvendige, hvis du spørger mig, Mette... og den bløde pudeven ;-)
- og en god dig tildig også.

Anonym sagde ...

det er helt klart en slags naturfredning, det du har begået der! KH

Hanne ... sagde ...

Helt enig, Julia.