tirsdag den 24. februar 2009

Fastelavn - lidt forsinket


I går der blev der raslet og sunget i det ganske land, men da lå jeg altså helt underdrejet, så mit fastelanvs-indlæg er en kende forsinket.

Jeg har i tidens løb været sat på en del fastelavnsdragst-prøver af hhv. sønnen, kusinen og fætrene. Nogle af dem er blevet syet efter sirlige tegninger og skrappe instrukser - kære niece - andre har været nok så iderige, men nemmere at gå til - kære søn.

Her er bemeldte niece og søn anno 1998. De er på billedet 4 år og prinssesen en så lyserød, som en prinssesse skal være når man er... 4 år. Bemærk roserne, som kækt pryder tylsskørtet og den fiine satin-sløjfe.

Batman kunne knapt fylde dragten ud, til gengæld blev den brugt osse næste år. "Batman" fik iøvrigt specialsyet et Dracula-slag til Halloween sidste år, selv om han på et tidspunkt hævdede, at han ALDRIG skulle klædes ud igen. Som om.

Begge dragter findes endnu i Søstrene Christensens lager for fatelavnskostumer, sammen med Ariel, Sherlock Holmes, Darkwing Duck, en korsridder mm.

De to unge mennesker er nu lange, tynde og mand for deres hat og starter begge på gymnasiet efter sommerferien.

Godt der er en lille fætter, som skal til fastelavn i mange år endnu og som har en god, stor og frodig fantasi. Han ville være citrontræ i år..... men der trak jeg mig altså ;-)

2 kommentarer:

lis sagde ...

uha hvor er det længe siden, -jeg må jo med skam melde at nogle af de kreationer pigebarnet på billedet har afkrævet dig i tidens løb: den blå fe, havfruen Ariel og skøjteprinssesn er røget i klæd-ud kassen i en børnehave i Ebeltoft, - lillebroderens Harry-Potter-look-a-like-til-ukendelig er til gengæld gemt. Og jeg stod også af på den yngstes krav på at blive citron-træ :-)See you in CPH

Hanne ... sagde ...

Det er forfærdelig længe siden, og selv om nogle af dragterne er gået i klæd-ud-kassen, så har vi billederne. Harry Potter-kostumet havde jeg helt glemt, det var ellers rigtig godt...
- see you. Lis.