torsdag den 31. juli 2008

I mit næste liv ....


... vil jeg have et klippebord på 1,75 x 2,25.
Så bli´r jeg nemlig fri for at sende mand og hund i kælderen, mens jeg ligger på gulvet for at samle tæpper.

Jeg laver tæpper med klokkestrenge eller andre broderier på - surprise - og de er 1,40 x 2,00.

Mit klippebord, som er et gammelt spisebord arvet fra mit allerførste bofællesskab tilbage i 1980 - tak Ole og Robin - står med den ene plade trukket ud og det er rigeligt til de fleste opgaver, men ikke tæpperne.

Min far har lavet benforlængere til bordet, så det har den helt rigtige ståhøjde og i det daglige fungerer det rigtig fint.

Men når der er tæpper på tapetet, må jeg bsætte stuen, så hallelujah for tolerante mænd, sønner og hunde.

PS: Det er bagsiden af et blåt tæppe med en akvarie-klokkestreng på, I ser.

PPS: Det var hammervarmt at samle 3 tæpper på samme dag. Er der måske en lille byge i udsigt ?

2 kommentarer:

Mette sagde ...

Ha-ha, vi ønsker os det samme. Jeg ejer heller ikke et klippebord - desværre. Med 47 kg sort berner sennen er det noget af en vaskelig opgave at klippe her i huset... Det pladevat er for lækkert, fru Christensen! kærlig hilsen én der i den grad savner en byge

Hanne ... sagde ...

Jeg kan love dig for at der er totalt nystøvsuget her, når jeg besætter stuegulvet, thi sorte hundehår er ikke ønsket på tæpperne.
Gid den byge er en stille sommer-sile-byge :-)