onsdag den 25. juni 2008

En frakke til Amalie



For laaaang tid siden, faktisk i efteråret, begyndte jeg at lave pigefrakker. Sådan nogle til lidt fin brug, men som i en snæver vending godt kan bruges i børnehaven.
De faldt heldigvis i god jord og så kom bestillingerne. Den ene til en frisk pige med gang i både ben og mundtøj, som hedder Amalie.

Nu er frakken færdig og om lidt komme hendes farfar og farmor og henter den. Jeg er altid spændt på, hvordan en bestilling bliver modtaget, for et er at snakke sig frem til stof, model osv., noget ganske andet er at se sagen færdig og klar til brug.

Frakken her er lavet af - igen - Tricia Guild stof i den dejligste lyseblå farve med små gule blomster på. Foret er køkkenternet bomuld i lyseblå og ecru og det er også brugt på kanten på lommerne og ærmerne. Knapperne er forskellige perlemorsknapper.

Tricia Guild er jeg totalt forelsket i, eller rettere hendes farveglæde og ditto-sans. Hun skaber smukke, smukke stoffer, som overgår det meste andet på markedet, hvis man er til farver og store mønstre i en opdateret britisk version.

Cath Kidston er ok, men Tricia er dronningen og jeg køber hendes stof, når jeg kan komme til det. Det vil sige, når det er sat ned, for billigt er det desværre ikke.


3 kommentarer:

Mette sagde ...

Heldige Amalie og heldige mig! Tak!

Astrid sagde ...

Hvor er den smuk! Dejlig frakke - godt arbejde! Jeg er slet ikke i tvivl om, at den bliver vel modtaget! :)

Hanne ... sagde ...

Alt er prøvet og godkendt af både Amalies og hendes mor. Dejligt !