mandag den 14. april 2008

De 4 årstider - som broderi!


Af og til er jeg heldig, rigtig heldig, som i lørdags.
Der var hele 3 loppemar-keder på program-met og det ene var på vores lo-kalcenter, hvor det altid er hyggeligt og roligt, i modsætning til de "rigtige" loppemarkeder.
Der stod dette utrolige broderi.
Jeg tabte mælet totalt og det kom med hjem i bilen med det vuns! Det forestiller de 4 årstider, er broderet med de fineste kontursting og af flere brodøser, har vi opdaget, for der er forskel på både trådens farve og tykkelse, samt i stingenes længde og finhed. Jeg har lånt det ud til Pelse - indehaveren af Århus´ eneste brodeributik - og vi savlede i takt, mens vi tog det nærmere i øje. Vi mener det må være broderet inden krigen, klædedragt mm taget i betragtning.
Jeg har taget adskillige nærbilleder af fx uglen øverst mellem forår og sommer, og af de meget fine forårshøns. Måske dukker de op ved en senere lejlighed ellers ender de på min Flickr-side!
Mon der er nogen ude i blogland, som kan genkende dette utrolige broderi ?

1 kommentar:

Mette sagde ...

Det er fantastisk, Hanne. Bare jeg kunne se det tæt på.